Läpparna små utav bär äro blå

Igår var jag och dottern ute i skogsdungen som ligger vid huset. Vi plockade blåbär som vi tänkte ha till en paj. Dottern är ganska duktig på att plocka och har ett strålabde humör under arbetspasset. Efter ett tag märkte jag att hon hade en ganska cyanotisk färg på läpparna, så jag frågade:
- Visst plockar du bären och stoppar dem i lådan?
Jag fick ett snabbt svar tillbaka:
- Man måste passa på att smaka också.

Jag vet inte vem som lärt henne det, men jag har mina aningar...


Ikväll hjälptes vi åt att göra pajen. Vi hade inte tillräckligt med bär så vi spetsade till den med lite äpplen. Blev väldigt gott.

image400


Nu ska vi se en film jag och min man. En typ av Hitler-film. Jag är väldigt förtjust i verklighetsbaserade filmer.

I morgon åker vi till stugan (igen). Vi ska fira att pappa fyllt 60 år i början på sommaren. Sist vi var uppe så fick han ett mjärde som vi la ut i sjön. Blir spännande att se om fångsten blivit god. Rökt aborre på ljusugnsbröd - en delikatess!







Kommentarer
Postat av: Johanna

Mums - ser riktigt gott ut det där =)

2007-08-02 @ 23:03:54
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Karin

Krya på dig! Aldrig kul att kräkas!

2007-08-03 @ 19:12:25
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Thea

Mums vad gott det ser ut. Härligt med nyplockade bär!

2007-08-03 @ 20:27:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0