Nu är det på plats

Så har vi fått ihop växthuset (inte jag, min man och min pappa). Blev väldigt bra. Man är lite ovan ännu att se växthuset på tomten, men det dröjer nog bara några dagar innan ögat har vant sig.
 
 
 
Vi har ställt in ett bord och fyra stolar. Nu hoppas jag att mina pelargoner ska få sig ett uppsving och blomstra till rejält där inne.
 
Vi ska köpa ett litet svart element eller värmefläkt så man kan sitta där på kvällarna. Och så en massa levande ljus såklart. Sen får vi fundera hur vi ska tänka med möblemanget. Ska man kunna sträcka på sig i en soffa, satsa på loungemöbler eller ha ett bord som man kan sitta bra vid då man äter. Vi får fundera lite på detta.

Idag har vi fyllt på med matjord runt huset, nu ska det kastas ut lite gräsfrön och sen måste vi lista ut hur vi ska göra ett"trappsteg" vid dörren.
 

Fast det blir en annan dag. Nu är det dags för fredagsmys med ungarna.

Kommentarer
Postat av: Katarina Häggström

Men dra mig baklänges....så fint växthus ni fått på plats. Nu är det bara det roliga kvar...inreda, plantera och sedan njuta.
Så roligt för er!
Idag har vi varit på stadsrunda i Schtaaan....hittade en trevlig inredningsbutik....Ingmar inredning...har du vart där? där fanns det mycket som jag vill ha....!
Kram Katarina

2013-07-19 @ 21:52:13
URL: http://www.vitfargokompost.blogspot.com
Postat av: Kristina

Men så fint det blev. Lycka till med inredning.Att kunna ligga o vila är aldrig fel

2013-07-19 @ 22:32:32
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Linda

Så otroligt fint det blev, ett tips på
Trappsteg kan vara stenblock, skulle föra sig fint mot det svarta. Ser
Fram emot att se huset i full blom nästa år :)

2013-07-20 @ 06:58:07
Postat av: Julia

Det ser ut att bli en trevlig plats det där :)

2013-07-20 @ 12:46:51
URL: http://www.juliasinspiration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0