Ved i stora lass

Har haft borta kameran. Hittade den i garaget idag. Nu får jag ta igen missad bloggtid...

Vi har fått ved så vi klarar oss hela nästa vinter och kanske även vintern därpå. Pappa kom förbi och hjäpte maken att snickra upp ett "vedskjul". Det blev stort som bara den men jag vänjer mig nog efter ett tag.

Här är första lasset ved. Fulveden kallar vi den, men den brinner säkert lika bra som finveden.




Här är vedskjulet. Vi ska lägga svart plåttak ovanpå idag. Måste bara hämta plåten i brorsans stuga.




Ser ni skillnaden mellan fulveden och finveden?




Tänkte visa lite jordgubbsplantor från pallkragen också. De har verkligen vuxit till sig. Nu hoppas jag på många gubbar. Det får bli en annan dag för batteriet la av precis när jag skulle börja fota!



Kommentarer
Postat av: Linda

Det blev ett riktigt fint vedskjul, bra val att måla,smälte in fint. Kul att kameran är tillbaka, väntar mig många fina sommarbilder.

2012-06-10 @ 21:00:04
URL: http://www.hem-langtan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0