Pallkrakarna

I år provade jag att sätta sommarblommor, sallad, morötter och rädisor i ena pallkragen, eller pallkraken som den fått heta också. Endast rädiosorna kommer upp, det andra ser mest ut som ogräs. Jag lägger helt sonika ner det här projektet.

Lite sallad har faktiskt kommit upp men det var så tråkig växt!




Jag kommer istället att flytta dit fler jordjubbsplantor.

I "storrabatten" hade det hänt saker medan vi var på semester en vecka. Dom små blå blommorna som skulle komma visade sig vara vita blommor - vilken överaskning! Fungerar bra de här också.




Blomman min man fick av klassen mår superbra. jag tror egentligen att det är en variant av hängpelargon men jag har inget bra ställa att hänga upp den på så den har fått lite stöd och står fint brevid vattentunnan.




Idag ska vi köra lite skräp till återvinningscentralen. Trist sysselsättning men ack så härligt det känns när det är gjort!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har lyckats bra i år, men jag vet inte vad jag ska ta mig till med all sallad, det bara växer och växer, alla som kommer på besök får med sig en påse hem L. Jag kommer inte att sätta rädisor nästa år, tråkig man äter inte dem så ofta, funderar på broccoli eller något annat gott.

2012-07-17 @ 20:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0