Lördagsgodis

Ja, då var det lördag och vi blev väckta av att telefonen ringde kl 07:10. Man kan väl säga att sovmorgonen fick ett abrupt slut! Maken iväg på byggjobb, jag lämnade ungarna vind för våg och tog elcykeln till IKSU för ett stepkonditionpass. Jag mutade dem och sa att godisskålen skulle bli fullare om de städade innan jag kom hem! Det funkade väldigt bra!




Ser ni kossan i godisskålen? En souvenir från Paros som jag och maken köpte som semesterminne. Hade en väldans beslutsångest när vi köpte den. Tyckte den var lite för dyr men såååå läcker, så jag slog till och köte den!

Jag tycker inte riktigt samma sak idag, men på något vis så har den en viss charm och den kan ju inte få stå i ett skåp och samla damm.

Snart ska jag skjutsa iväg mannen och sen ska jag, jäntan (får inte skriva lilljäntan längre) och lilleman tända en brasa och mysa framför Tv´n...och äta godis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0