Maskeradkalas

Jäntan ska på kalas i afton, maskeradkalas. Hon tycker det ska bli jätteroligt. Jag tycker alla födelsedagsbarn-föräldrar ska ta och varva ner lite. Inte var de kalas jag var på så här omständiga. Det är LEOSlekland, det är Busplaneten, det är teman hit och teman dit. Och finalen tycks alltid ska vara fiskedammen.


Kan inte barnen bara få vara som dom är, äta lite tårta och sen gå ut och leka i skogen?


Jäntan har i vilket fall fått sig en utstyrsel som hon är mycket belåten med. Men hon kan inte le mer äns så här för då trillar näsan av!



I morgon åker ungarna till morfars i Skellefteå. De ska åka buss alldeles själva. Jag som inte gillar åka buss stannar för alla bästa hemma, så jag inte ger dem dåliga vibbar. men jag kommer icket att slappna av förrän jag vet att de är i säkert förvar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0