Det kliar i fingrarna...

...och i ögonen.


Nu vill jag ha varmare nätter och gärna varmare dagar också så jag vet att pelargonierna inte tuppar av. I afton började jag plantera blommorna i krukorna, kunde inte hålla mig. Nu får jag lyfta tungt på kvällarna då jag tar in krukorna så blommorna inte fryser sönder. De ska härdas ordentligt innan de får stanna ute.


Gödsel, planteringsjord, kottar (istället för lekakulor), markduk och en vattenkanna - allt som behövs för min del.




Tillskott i år är några tagetes. Egentligen inte min favorit, men har vi tur är dom helt gula. Dessutom håller tagetesen på att vara på modet igen och jag vill ju gärna vara trendig, så i år kör vi på det.




Nu har tagetesen inte börjat blomma än så den syns inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0