Färdig...nästan!

Armeringsjärnet är målat, busken och Kaprifolen nergrävd och så flyttade jag funkierna för de mådde inte vidare bra i söderläget.




Armeringsjärnet blev jättefint när man målade det tycker jag.



Vi har kvar stenar bakom rabatten så den inte kommer för nära husfasaden. Jag hoppas att funkian blir stor och kraftig så den fyller upp sin plats. Nästa sommar ska jag sätta lite färgglada blommor längs med framkanten.


Vi har också grävt ner en buske som vi inte alls vet vad det är för något. Den har vi fått av mina parentesers vänner  på Teg. Den ska tydligen bli ganska stor och blomma på våren. Någon annan som känner igen den?




På nära håll ser den ut så här:




Helgen har varit väldigt skön, man njuter mycket mer då man jobbat veckan innan! Nu tar jag nya tag inför kommande vecka...


Kommentarer
Postat av: anna

Troligt en Ginnalalönn.

2011-08-23 @ 13:03:40
Postat av: Anonym

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ginnalal%C3%B6nn

2011-08-23 @ 13:06:16
Postat av: Anonym

nä, er buske har ju inte glansiga blad... Kanske inte då...

2011-08-23 @ 13:08:11
Postat av: Michaela

Googlade på olika växter mm hamnade då på din blogg! Vad mkt fint ni har gjort o jätte härligt hus!! Lånade bilden om armeringsjärnet på väggen till min blogg o länkade såklart till dig, hoppas ok??

2011-09-01 @ 12:22:57
URL: http://villavastanvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0