Rabatt

Så har vi äntligen gjort oss två rabatter med hjälp av mot och far. Än så länge är buskarna små, men i en framtid kommer de att fylla upp rabatten ganska lagom (är det tänkt).



Jag har lagt marksten runt rabatten som ska grävas ner lite och sen ska det vattnas i massor.


Tre stycken Aronia har vi grävt ner vid altanen. Vi funderar på om vi ska ha staket eller ett "vindskydd" med vågräta ribbor på den här sidan av altanen. Till en början blir det dessa buskar.




Nere vid våran "kissands sten" har vi gjort en lite rabatt också. Jag ska plocka runda stenar och rama in rabatten med. Höjden på buskarna/blommorna blir mellan 50-70 cm så den fula gula färhen på stenen kommer att döljas.

Någon som vet om det finns någon stentvätt som går använda då det är sånt här gult på stenar?




Sen har vi satt nya pelargonier och petunier. Jag lyckades hålla dem vid liv hela förra sommaren och ska lägga ner precis lika mycket kärlek på dessa så att jag har gatans snyggast blommor...




Det var nog allt för idag.

Nu ska jag sätta mig en stund i hammocken och njuta av mina rabatter och sen ska jag iväg på "syjuntan". Livet känns rätt så skönt!





Kommentarer
Postat av: birsan

Vad fint ni har gjort! Tänk att du skulle bli så intresserad av trädgården.

2010-06-07 @ 19:38:06
Postat av: birsan

Vad fint ni har gjort! Tänk att du skulle bli så intresserad av trädgården.

2010-06-07 @ 19:41:24
Postat av: Anonym

ja, det blir bara värre och värre =)

2010-06-07 @ 22:50:58
URL: http://www.mittlillabo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0