Lite tillägg

Måste visa hur jag har gjort med mina stenar runt rabatterna...


Här har jag och ungarna plockat stenar som vi lagt runt så det blir en avgränsning mot gräsmattan. De ska grävas ner några cm så blir det finare.




Jäntan vill naturligtvis modella och snäll mor som jag är så får hon vara med på toppen av stenen.




V har tagit av våra kvarblivande marksten och lagt runt den "stora" rabatten (ja, nu vet vi ju alla att den inte är så gigantisk men jag kallar den stor ändå). De ska också grävas ner en aningens så de kommer i samma höjd som markstenen runt resten av huset.



Sen är det evighetsprojektet...att plocka stenar som ska ligga närmast husväggen. Det behövs väl ca en miljon stenar till innan det är klart.


För flera veckor sedan satte jag ner  fem eller sex stycken lökar av något slag. Jag tittade på påsens bild och tyckte att resultatet var väldigt fräscht, starka färger på blommorna och höjden var ca 60-90 cm. Ska blomma i aug/sept (tror jag).

Vad det var jag tryckte ner i backen har jag ingen aning om idag och jag hade nästan glömt bort det. Men så vips har det kommit upp något ur backen...




Fantastiskt!

Jag måste höra till en av de mest naturbegåvade vad gäller plantering i det fria med mina spontana lökar. Det är nästan så jag tror att det kommer att blomma i augusti och då ska vi se om någon kan säga vad det är jag odlat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0