Julen är kommen...

Det var länge sen jag satt framför datorn för att blogga. Jag vet inte om jag ska skylla på facebook eller om jag är lat.
Idag är lilleman hostig och jag väntar på att maken ska komma hem och avlösa mig så jag hinner till ett kvällspass på jobbet.

Efter lunch så fick jag plötsligt ett sug av att blogga! Hur det kom sig har jag ingen aning om men det är väl bäst att passa på. Så vad har vi gjort den sista veckan i våra liv?


Mormor har bakat saffransbröd med lilleman och rullstårta med choklad...




Vi har provat på lite ny Blossa - väldigt goda och fräscha i smaken! Flaskorna i sig är väldigt snygga också så de får stå framme.




Ljuslykta från Hemtex som jag köpte i höstas har fått komma in i värmen...




....pepparkakshuset föll inte sönder som ifjol, utan står stadigt och väntar på att bli uppätet...




...och granen är klädd!




Nu är det bara att invänta den stora dagen och hoppas på en fröjdefull jul.

Nu har plogbilen dånat förbi. Ansvarsfull som jag är så ska jag gå ut och skotta.




Kommentarer
Postat av: Kristina

Så mysigt och trevligt. Önskar er en jul i gemenskap o glädje och med mycket frid från den som är julens budskap

Kram Kristina

2010-12-21 @ 23:16:56
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Anna L

Först fick man dra dig till facebook, nu får man läsa på facebook att du uppdaterar på bloggen! Jag tror inte du är lat, jag satsar mina kronor på Facebook ;-)

Mysigt julfixat!



kram Anna

2010-12-22 @ 13:39:59
Postat av: Cissi

Härligt att du börja skriva på bloggen igen. Hoppas ni får en trevlig jul!

2010-12-22 @ 18:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0