Missionsauktion i Innertavle

Vi har precis kommit hem från Missionsauktion i Innertavle där alla pengarna går till BIAL (Barn i alla länder). Mycket trevlig tillställning som anordnats av Innertavleborna.

För 5 kronor kunde man få hårbottensmassage, en liten minikiosk sålde godis till barnen, lotteri, auktionbord för barnen och sedan ett bord för vuxna. Vi budade hejvilt. Till sist var jag tvungen att ropa:

- Mina pengar har tagit slut, nu måste jag till sluta ropa!
- Inga problem, svarar auktionisten - det går att lösa!

Då fortsatte vi ropa, hela familjen.


Här kommer våra inropade saker:


Liten godisskål till mig



En anteckningsbok och docka till jäntan



Klistermärken, pennor och linjal till lilleman. Ett stort mörkblått badlakan som sakerna ligger på



Fia med knuff, sprillans nytt.



En godisskål med innehåll. Denna får vi dock ej behålla för den ska hänga med i alla framtida missionsauktioner och vandra vidare för varje gång. Denna gången överöstade jag ALLA som var med från Innertavle. Den här tomten måste komma utanför socknen någon gång tänkte jag. Nu är den på Tavleliden!


Den här lappen följer med till nästa år, måste bara köpa nytt innehåll.



Till sist, en fleecepläd. Nu behöver vi inga mer sådana i huset. Vi har så det räcker till hela tjocka släkten.



Utöver det här ropade vi in lite hallongrottor och några havrekakor samt någon typ av inlag rullsill som maken säger är jättegoda.

Nu är vi några hundralappar fattigare men så mycket gladare i hjärtat då vi vet att alla pengarna går till de små som nästan inget har. Jag tror det här var en välsignad auktion för allt blev sålt och köparna var både glada och generösa.


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Vad kul. Låter liknande det vi va på i förra veckan på dotterns skola. En dag med kiosk, lotterier och massage m.m. till billiga priser där alla pengar gick till deras vänort någonstans i Afrika. Känns bra i själen att delat på sådant.

2009-10-05 @ 09:08:07
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0