Tygtavla

Allrummet har länge känts lite halvgjort. Bordet ska målas, TV´n är antik, det saknas ben till Tv-bänken osv.
Nu har jag i alla fall hittat ett tyg som jag ska göra en tygtavla av. Passar fint mot den lite vitbeiga tapeten och mot soffan.

Denna tygaffär är en liten pärla här i Umeå, det enda dom saknar är Marimekkotygerna annars finns det mesta, fast butiken är liten. Sen har jag alltid fått god service när jag kommit in.


(Får man göra reklam så här?)


Helt fantastiska färger och ett superfint tryck. Man kan inte annat än bli glad av detta tygstycke.
Barnen ska få varsin del av detta tyg i form av tavla eller kuddfodral eller så blir det bara satt i ett av barnrummen.






Av det här tyget blir det tavla till allrummet.




Nu ska vi bara fixa en ram att spänna upp tyget på. Den uppgiften faller på min man.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Jätte härliga tyger! Det blir nog fina tavlor av dem!

2009-03-02 @ 22:21:31
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Go å Gla

Hi hi så du väljer och fixar tyg och sen får din man bygga ihop ditt projekt. Kul idé att sätta lite färg i ett rum.



Mvh Go å Gla

2009-03-03 @ 08:45:24
URL: http://invinoveritasnaquasanitas.blogg.se/
Postat av: kattis

Ja men jag ser ju så mycket fint. Har lyckats övertala mor min att följa mig på stan i veckan. Ska titta på gardintyger, Ankis är mitt första stopp också!

Ha det bra (och hälsa din man att han ska vila ordenligt så att han orkar resten av terminen)

Kattis

2009-03-03 @ 19:36:07
URL: http://onyinredning.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ankis Tyg och Sy har ju Svanefors tyger. Vad gillar du dom? Fin tavla!

2009-03-09 @ 17:33:10
Postat av: Marie

Håller med dig. alltid bra service hos Anki. Almedahls tygerna är ju såå fina. jag har bett anki sy en kappa med tyget surt sa räven. :)

2009-06-26 @ 21:38:57
URL: http://laestander88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0