Att kräkas eller inte...

...det är den stora frågan.

Vi låg och mös i sängen jag och lilleman, hade god tid på oss innan vi skulle bege oss till föris. Lilleman började rapa (som han brukar när han vill skämta lite) och jag trode som vanligt att det var på skoj. 
Så fel jag hade.

Rapandet tar aldrig slut, hans blick förändras och färgen i ansiktet skiftar från blommig till beige. Han klämmer upp en rejäl caricosa i våran säng.

Tvättmaskinen fylldes med en gång och den mysiga starten förvandlas till en mardröm och all tid vi hade var spårlöst försvunnen. Tur vi har turbo på bilen.

Inte så lycklig prins idag.



Tur vi har en monstertruck, favoriten. Lilleman vill absolut att den ska fotas.




- Ta kort på saften också, mamma.



Den röda hinken följer med överallt, mattorna är ihoprullade och jag försöker städa men blir oftast avbruten då gossen tror han ska kräkas var 30: sekund.

Blir riktigt skönt att jobba ikväll. Riktigt härligt.

Kommentarer
Postat av: frularsson

Hojja stackarn, inge roligt att kräkas.. För vår gosse börjar det oxå med rappar sen gäller det att vara snabb och hur ofta är man det :)



2009-03-18 @ 11:25:16
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Tvi sjutton! Trodde att man skulle slippa läsa om detta kräkandet nu snart, att våren har kommit och kräksjukan har försvunnit. Krya på!

2009-03-19 @ 08:55:04
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0