Narkosen

Idag ska jag på narkosbedömning.

Tanken är att jag ska försöka få bort ett myom som sitter bakom livmoderhalsen. Jag vill helst slippa operera då jag redan gjort två kejsarsnitt, och med "embolisering" (man stryper blodtillförseln genom att föra in en kateter mot myomet och slaggar igen kärlförsörjníngen) så kommer jag förbi en tredje bukoperation.

För er som är lite bevandrade i anatomin så vet ni var livmoderhalsen sitter. Finns inte på bilden. Hör inte till den vanligast placeringen av ett myom att sätta sig där. Naturligtvis sätter sig mitt myom just där, stor som en apelsin dessutom. Ni som klagar på träningar från urinblåsan - tänk er att det ska få plats en frukt där också så kanske det länns bättre =)



Jag har gjort detta en gång tidigare - utan resultat. Nu ska dom vara mer aggressiva. Känns gruvsamt, jag har sällan tur då jag ska in på sjukhuset. Alltid något som strular och ställer till det. Jag tror jag ska se till att jag får något lugnande denna gång. Jag vill inte höra något av vad de säger eller hålla mig uppdaterad på tv-skärmen. Jag vill bara få det överstökat.

Emboliseringen skall göras i mitten av nästa vecka. Bara att ladda batterierna och börja tänka positivt.
Mina två bästa positiva tankar är att jag inte fått en elakartad tumör och vi kunnat få två friska barn trots ett stort hinder i vägen och det är vi så oerhört tacksamma för. Dessutom var det två jättebra kejsarsnitt som jag inte skulle vilja byta mot något annat. Två fantastiska upplevelser som resulterade i en jänta och en lilleman...



Kommentarer
Postat av: kattis

Jag tänker positivt med dig! Lycka till!!!!

Kramar från Röda Villan.

2009-12-02 @ 13:06:05
URL: http://onyinredning.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Sån tur ni har haft som har lyckats få två barn trots myomet, jag vet många som är ofrivilligt barnlösa pga det. Hoppas det går bra den här gången o att de får bort det o att det inte kommer tillbaka.



Nä fy, bukoperationer e inget man önskar o göra. Jag har opererat bort en cysta, började med titthålsoperation men det visade sig att jag hade massor av endomitrioshärdar som de va tvungna att operera bort så de fick snitta mig. Jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde efter den operationen. Jag tålde inte narkosen heller visade sig.

Sen har jag även gjort en skrapning efter vårt missfall, sövd igen men repade mig ganska fort efter o fick anti-illamående medel innan sövningen.

2009-12-03 @ 10:11:30
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja tur du fick dina två små barn trots allt detta. Hoppas bedömningen gick bra för dig.

2009-12-03 @ 12:12:58
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0