Advent, regn och ishalka...

...så har vi det i Umeå. Det var alldeles för halt att cykla i morse så jag tog bilen. Jag hade nog aldrig kommit fram annars. Om det bara kunde komma 1 cm snö så skulle det kännas både ljusare och bättre nu när vi närmar oss jul.

Adventsljusstakarna har kommit på plats, tomtarna kommer till helgen och helgen därpå tar vi fram julkrubban.
Finns bara ett ord att säga - mysigt.





Jag ropade in en enriskrans på Missionsauktion för några månader sen. Nu har den kommit och ska hängas upp vid entre´n. Jag ska byta rosetten till ett vanligt bomullsband istället.

Tycker inte den passar helt på dörren så jag funderar på att sätta upp den under utelampan på fasaden.






Det var lite svårt att fota och hålla upp kransen på samma gång så det är svårt att se. Det lutar åt att den hamnar på panelen.


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Va! Ingen snö hos er än!



Svar: Oj, så kul o höra att du gillar vårlampa! Jag älskar formen o föll direkt för den när jag hittade den på Tradera. Först gillade jag inte färgen o va helt inne på att spraymåla den vit. Men mannen insisterade på att behålla den i original så jag fick ge med mig. Men nu gillar jag den! Fast om jag hade fått önska mig så hade den gärna fått vara lite större :-)

2009-12-01 @ 15:52:06
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fint du har gjort! Jag har inte hunnit ta fram en enda ljusstake eller julstjärna :-)

2009-12-02 @ 01:21:13
URL: http://elinunleashed.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Fint och mysigt:)

2009-12-02 @ 08:31:31
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0