Symaskinen går het

Idag är det andra veckan på förskolan. Vi hade lite otur och kom fram till grinden precis när två andra barn kom. Ena var redan i diskussion med sin förälder. Pojken ville absolut INTE vara på förskolan. Min jänta som var tvungen att ha kläder som mamma bestämt idag ( vi bestämmer varannan dag annars har hon bara "finklänningen" på sig) hakade förstås på och ville inte heller dit.

Det slutar med att jag får mota bort henne från grinden när jag ska gå. Jag hörde hennes gråt men jag vänder mig inte om utan går med vetskapen att hon kanske inte vill hem när det är dags att hämta. Hoppas på en bättre lämning i morgon och då har hon väl klänningen så då är hon på bättre humör.

Idag har jag sytt en ny gardinkappa till jäntan. Hon har väntat länge på att få denna gardin på plats och nu hänger den snyggt i hennes fönster. Jag kan ju inte ta kort mot fönster så jag håller kameran väldigt snett. Det är alltså inte gardinen som är som en banan.



Jag har även sytt en kappa till arbetsrummet. Där har vi bara haft en "tupplur"-rullgardin lite nerdragen. Nu sitter även den gardinen på plats. Blev fräscht. Ska visa den när det är mörkt ute så det syns bättre.




Jag har nu bara två kappor kvar. Ska byta gardinerna i allrummet. Dom blev lite för blaskiga. Jag passade på att köpa tyg på IKEA när vi var där. Ett stadigt tyg och väldigt lagom i pris.

Kommentarer
Postat av: Ou

Gneis är i prisklass med Reima och Pop (kanske lite billigare...) Men de är betydligt mera slittåliga. Vi är testfamilj hos dem och får köpa kläderna till krfatigt rabatterade priser så ärligt vet jag inte riktigt hur det ligger i pris i dagsläget. Däremot vet jag att det är strykande åtgång varje gång de släpper sin kollektion.



Ska ni vara med på kvartersmiddagen?

2009-08-20 @ 12:30:26
URL: http://dressyrtant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0