Stendöd

En dag när vi kom hem från förskolan så låg den en död fågel på våran bro. Den var stendöd och då menar jag inte bara boktavligen.




Kan tyckas vara sött med fåglar för många men jag får rysningar i hela kroppen. Mina barn blev väldigt tagna av stundens allvar och var väldigt fokuserade på att fågeln skulle begravas.




Med viss möda och ett starkt psyke så lyckades jag med den röda spaden förflytta eländet till en kartong där jäntan lagt i en serviett och lite pärlor samt en blomma.
Fågeln hamnar såklart på rygg och ser helt galen ut. Jag klara inte att lägga till den så jag lägger bara spaden över och säger att pappa vill nog vara med och begrava den. Detta köper ungarna på en gång.



Begravning skedde på allmänningen som finns på vår baksida. Jäntan satte ner en pinne och lite stenar så man skulle se vart den var. Lilleman sjöng A,B,C,D -låten för att det skulle bli en fin begravning.

Jag är mest tacksam över att fågeln är borta från bron och hoppas att detta var en engångsföreteelse.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Helt klart helgens bästa. Jag tror jag också vill ha ABCD låten på min begravning!

2009-08-16 @ 22:01:27
Postat av: mamma millan

åå så sött!!!Klart de ville begrava den!!



Ha en fin vecka!!!

~~♥Kramelikram Millan ♥~~

2009-08-17 @ 01:03:36
URL: http://mammamillan4.blogspot.com
Postat av: Brita

"att pappa vill nog vara med". Hahahaha, där fick jag morgonens skratt. Tack! Ha en bra dag!

2009-08-17 @ 09:38:16
Postat av: Ou

Ha, ha! Har ni läst boken "alla små döda djur" Den berättar rätt fint om barn som startar en begravningsbyrå och begraver en massa små döda djur samtidigt som de talar om döden på barns vis. Vill ni kan ni få låna den av oss ;)

2009-08-17 @ 10:42:21
URL: http://dressyrtant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0