Förskolan Kompassen

Idag har barnen varit sin första dag på Kompassen, den nya förskolan som är byggd på vårat område. De har längtat en hel sommar på att få börja där. Förväntningarna var höga. En hel timma fick de stanna första dagen. Så generös inskolning så. Vilken flopp.

Inte värt att skriva mer om förskolan då timmen inte innehöll någon som helst verksamhet eller inskolning sett från mitt perspektiv. Jag känner en viss irritation om sanningen ska fram och jag kommer nog att få ryktet om att vara en "besvärlig mamma". Men det bjuder jag så gärna på för det är trots allt mina barn det handlar om.



Sven ådrog sig en till bula i pannan under den korta timmen. Om han någon gång måste röntga sin skalle så kommer hans kranie inte att följa anatomiboken och vi blir förmodligen anmälda till sociala. En bulornas konung det är vad han är.

Nu ska vi cykla till Kyrkstugan och bada.



Kommentarer
Postat av: Inger Öberg

2009-08-11 @ 17:12:15
Postat av: Anonym

Hej! En timme? Öhhh...???

Så länge brukar min presentation för intresserade föräldrar ta.

Vanligen brukar jag ha en första inskolningsdag mellan 09.00 - 11.00. På så sätt hinner barnet bekanta sig med miljön hos mig och kanske något av de andra barnen. Kl. 10.00 har jag fruktstund och sång/sagosamling. Efter det hinner barnet kika lite till på mina leksaker innan de går hem strax innan lunch. Föräldern finns förståss med under dessa 3 timmar men är "förpassad" till en soffa med tidningar och en termos med hett vatten för intagande av kaffe eller te... Sedan skyller jag på den varma drycken och lyckas ibland få med mig barnet... 3 timmar är för mig ett minimum om inte barnet råkar i panik av någon anledning och bara skulle skrika... vilket inte har hänt ännu, tack och lov. Hmmm. Stå på dig! :)

2009-08-11 @ 17:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0