Vårstädning

Idag har vi fejjat hela dagen. Förrådet har fått sig en ny genomgång, garaget sopats och finstädats, två lass till återvinningen, köpt spånskivor som vi satt upp i förrådet på baksidan av garderoberna så det blir en snyggare vägg.

Vi har rensat de sista banankartongerna och satt in det sista pärmarna i arbetsrummet. Kökslådorna med pennor och trams är rensade, skåpen i tvättstugan är rensade på verktyg och skruvar. Vi har rensat överallt hela dagen.

Jag sa till maken att det inte kändes som lördag idag.
- Nej, det känns som en arbetsdag!, sa han.
Jag håller med och tycker det känns ganska stimulerande att få undan allt som stört innan vi kör igång med annat.





I morgon ska jag måla spånskivorna vita, däcken på Saaben ska bytas och sen tror jag vi ska unna oss ett riktigt gott fika ute om det är varmt och skönt.

  

Dagen har varit lång och effektiv. Nu ska jag lägga igen ögonlocken och drömma om sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0