Utemöbler

Vi har köpt utemöbler - hurra-hurra-hurra.

Efter att ha besökt alla möbelaffärer i Umeå, Skellefteå samt Piteå så kom vi fram till att de vi fastnade för först var bäst. Dock inte utan en aningens gnutta ångest över detta stora inköp.

Men nu är det klappat och klart och JYSK är några tusenlappar rikare.

Vi har köpt ett bord av teak/aluminium, 90X200cm, med iläggsskivan260cm.



Vi funderade på hur stolarna skulle vara; höga, låga, dynor eller ej. Dessa blev det:


Vi är så nöjda. Nu hoppas vi bara att snön ska försvinna (och för er som ser ut som utropstecken - ja, den är kvar här i Norrland), så ska vi sparka igång altanbygget. Ladda batterierna pappa.

Vi behöver inte anlita någon trädgårdsarkitekt, för min svåger är en fena med penna och papper. Ju mer han ritar ju mer energisk och exalterad blir han. Ideérna tycks aldrig ta slut. En talang må jag säga. Synd bara att jag oftast tycker helt tvärsemot...

Nu blir det järnet till förskolan och hämta unagrna. Turboracerfart.

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Så härligt med nya utemöbler! Målade om våra för två somrar sen för att kunna ha dem lite till i väntan på att vi skulle köpa nya. Har inte blivit ännu, tyvärr. Men nästa sommar så kanske... Hoppas snöns försvinner nu då så ni kan njuta av nya möblemanget.

2009-04-21 @ 10:36:33
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag förstår att ni är nöjda, dom var riktigt fina...!

Blir det att bygga någon altan nu till våren?



Kram Cissi

2009-04-22 @ 12:43:06
URL: http://giraffhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0