Lilla Barnkören

I morgon, eller rättare sagt idag ska vi sjunga med Lilla Barnkören på kyrkan. Alla barn som vill (och vuxna) får vara med. Vi sjunger en gång per termin och vi hör till den mest moderna kören. Jag mailar hem tre låtar till de som vill vara med och så får alla repa hemma. Sen kör vi på plats då det är dags. Busenkelt och väldigt roligt. Jag vet aldrig om det kommer ett eller flera barn. Min dotter och son är altid säkra kort, så då har jag min kör i vilket fall.

Just innan midnatt får jag det förfärliga beskedet av min man. Min sångarkompis för dagen (vi brukar sjunga en sk vuxensång också) är sjuk. Jag blir tackykard, kallsvettig och får gasmage så in i bomben vilket resulterar i lagomt ljumma surfisar. Inte roligt eller speciellt godoftande - men kroppens reaktioner går ej styra över i en sådan här pressad situation.

Min man får helt enkelt ställa upp. I NÖD och lust var det ju. Första gången vi sjunger en duett ihop efter alla dessa år med musik.





Håll tummarna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är övertygad om att det blev en mycket bra duett!

2009-04-06 @ 10:28:57
URL: http://elinmarkstroms.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken rolig beskrivning av körupplägget och den plötsliga nyheten om att du var ensam solist. Det blev succe kan jag tro?



Kram Anna

2009-04-06 @ 23:02:19
Postat av: Emmy

Svar: Tack, vad roligt att du tyckte att vi hade fint!



Är lite sen på att svara då mitt internet inte funkat på ett tag. Men nu är det igång igen! Och jag ska åter börja blogga. Så nu är det nya bilder hemifrån oss på bloggen. :-)



Hoppas att du får en fin påsk!

2009-04-08 @ 12:07:46
URL: http://kennelgnistra.blogg.se/
Postat av: Inger Öberg

Nu får du berätta? Hur gick det? Glad påsk förresten!

2009-04-08 @ 18:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0