Snabb försäljning

I förrgår sålde vi våran stora bokhylla. Igår kväll plockade vi isär den och i afton kommer köparen och hämtar den. Fort var det gjort. Känns bra att ha sålt den i god tid för nu ska vi en med en säng till jäntan så hon och lillebror får bo i samma rum. Då pappa kommer ner så tar han jäntans nuvarande rum, så han är utvilad inför husbygget.

Ganska meningslös bild men det bjuder jag på.

image780

Det hela blir lite provisoriskt men barnen är inte kinkiga och vi tror det kommer att funka bra.

Böckerna packas ner i papperspåsar. Mycket smidigt när man ska flytta dem. Fyller man en banakartong blir den på tok för tung och nu får man en ergonomisk hållning med en påse i vardera hand.

image781


Packningen ställs tillbaka där hyllan stod, måste snygga till lite i och med att svärfars kommer i morgonbitti.

image782


Jag har det jag gör innan jag ska till jobbet. Måste rappa på.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att få saker och ting sålda på en gång! Trevlig helg, kram Sandra

2008-05-09 @ 13:23:44
URL: http://tjohalia.se
Postat av: alacs

Papperskassar är överlägset när man ska flytta böcker!!!! Banankartonger, eller ännu värre vanliga flyttkartonger, blir hiskeligt tunga med böcker i.

Har också sålt lite grejer senaste tiden - kul med tillskott i kassan, och skönt att bli av med sådant man inte använder.

Trevlig helg,
alacs

2008-05-09 @ 22:32:39
URL: http://alacs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0