Vad är det här?

Har de sista dagarna uppmärksammat små röda prickar på jäntans armar och ben. Hon har haft feber i början på veckan och varit lite hängig. Idag har lilleman feber men ingen prick syns till.

Grannens son har också haft feber och igår hade han flertalet prickar runt fotlederna.

Min första tanke var att det var småbett från knott eller nåt. Hon har dessutom lite allergihud så den är lite känslig. Vi har dock inte varit på något myggit ställe eller där det finns knott.







Jag tror det här håller på att torka ut. Hon har haft ett rejält skrapsår här och sen ett plåster som vi trodde hon fick utslag av. Jag smorde med lite kortison och det har blivit bättre. men visst är det lite småblåser-varning?



Kan det vara vattkoppor?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är vattkoppor! Mina små har de me..

2010-07-21 @ 22:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0