Hej, mitt vinterland

Det är snöstorm utanför fönstret. Hujeda mig, jag som började längta till våren. En opumpad barnvagn, oplogad väg och snövirvel som bet sig fast på kinderna som små ilvassa nålar. Ingen hit!
Jäntan fyller år i morgon så jag var dessutom tvungen att gå extra långt för att handla lite glasspinnar till barnen på förskolan. För första gången på länge längtar jag efter pollensäsongen.

Hoppas det försvinner fort.

image689

Nu ska jag städa lite inför morgondagen. Då kommer mor & far ner från stan och barnens kusiner kommer hit. Ikväll ska jag göra en tårtbotten och handla en present till födelsedagsbarnet.

Tänk att hon redan är fyra år. Trots tiden som passerat så minns jag vårat första möte inne på operationssalen (kejsarsnitt), bland en massa slangar, prober, personal och en salig man. Vi som var så säkra på att det skulle komma ut en pojk och så plockar dom ut en liten tös. Nästan så jag blir lite tårfylld då jag tänker på det.


Kommentarer
Postat av: Karin/Theas rum

Så mkt snö ni har!

Grattis till stora tjejen i förskott då=)

2008-01-24 @ 22:57:11
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Cissi

Igår var det inte kul att vara ute. Jag längtar också till våren/sommaren. Hoppas ni får en trevlig födelsedag.

2008-01-25 @ 09:30:11
URL: http://konsthornan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0