Julen är förbi

Så fort julen springer förbi och jag har inte varit ute på bloggen på länge, varken min egen eller hos er andra. I år firade vi julen i vårat hem. En aningens konstig känsla att fira jul i huset, hos vår familj istället för att dra till Skellefteå till våra föräldrar. Men det gick ju väldigt bra! Kan varmt rekomenderas till er andra som ännu anser att det är bättre att flänga - det är det absolut inte.

Jultomten får stå ännu ett tag till och mysa i vårat köksfönster. Denna är en av mina favoriter, trots att min svåger gör allt han kan för att sabotera denna känsla. Du vet vem du är...




Idag köpte jag ett knippe tulpaner. Har aldrig hänt tidigare så här vid jul, men nu blev jag så sugen att få sätta något fint på köksbordet. Fint blev det.




En av mina nyare adventsljusstakar har fått en väl synlig plats i vardagsrummet. Stilren och snygg. Det ser lite skoj ut utifrån, för man kan då tro att halva ljusstaken har slocknat.




Julen innefattar en hel del intag i buken. Alla blir som vansinniga i såväl mat som fika. I år hade vi ett härligt knytkalas men mycket gott fikabröd. Jag och min man hade till och med bakat biskvier och med tanke på vår minimala konditorikunskap så lyckades vi helt utomordentligt med dessa.




Nu ropar dotra mi att jag ska komma och sjunga. Det blir väl Amen i himlen, som alla andra kvällar de sista fem åren...

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag gillar tomten skarpt, vart får man tag i en sån?

2008-12-28 @ 11:12:44
Postat av: Tjohalia

Ha en god fortsättning!

Kram Sandra

2008-12-28 @ 14:17:19
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0