Vi väntar och väntar...

Vi har haft besök av "Skidsta Hus" för att få en kostnadskalkyl på det hus vi ritat. hur lugn och avslappnad jag än tycker mig vara gällande detta så kommer jag inte undan gaserna i magen! Det är och förblir lite spännande det här med att bygga nytt.

Tänkte visa lite fler ritningar så ni håller er uppdaterade. Jag har bara lagt ut dem på köksbordet så det blir lite svag kvalité på dem.


1) Planritningen: En säng har kommit lite på sniskan och förrådsväggen kommer att flyttas så garaget blir lite större.

image517


2) Framsidan av huset: Fönstret till höger om ytterdörren är vinklat snett, lite burspråksvinkel kan man säga.

image518


3) Baksidan av huset: Ligger i söderläge. Altanen kommer vi nog att ha i hörnet mot garageväggen så vi får maximalt med sol. Fönstrena till vänster blir i samma storlek som de längst åt höger. På ritningen är det ?.

image519


3) Huset sett från sidan: Här har vi garaget och groventrèn.

image520


4) Huset sett från andra sidan: Fönstren till allrummet och baksidan där altanen ska vara. Den här delen kommer att stå mot grannens garage så vi får sätta en härlig buske som skymmer det lite.

image521

Vi är fortfarande inne på falurött, med röda knutar och fönsterkarmar. Galvaniserade stuprännor, den vita dörren (som visats tidigare, finns under kategorin Bygga nytt) och vi tänker börja med grus till garageuppfarten så backen får "stå till sig lite" innan man kanske lägger plattor eller något ditåt.

Jag har en postlåda som väntat på en adress i tre år. Jag fick den när jag fyllde 30 år! Ska ta kort på den i kväll. Den kommer att passa väldigt bra till just detta hus!

Kommentarer
Postat av: Petra

precis en sån typ av planlösning jag skulle tycka om. Vi har oxå tittat lite på nybygge och då ville vi oxå ha en barndel med v-rum. Sen tycker jag oxå om att ha kök och v-rum var för sig. Är int emycket för det med öppen planlösning. Hur stort är detta huset? Det verkar perfekt.
Lycka till med huset.
kram

2007-09-24 @ 20:50:19
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilken jättetrevlig planlösning... Har du någon träningsvärk sen IKSU gympan?
Ha en bra dag!

2007-09-25 @ 08:06:19
Postat av: Susihus

Åhh vilken spännande tid ni har framför er! Planlösningen ser bra ut. Ha en skön tisdag!

2007-09-25 @ 13:04:04
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker om att titta på planlösningar, vill precis som ni bygga ett eget hus någon dag. Tycker det ser superfint ut! Ska bli kul att se hur postlådan ser ut också :) Kram Sandra

2007-09-25 @ 15:30:53
Postat av: MO

Jag gillar verkligen planlösningen, den är helt perfekt. Ska bli så kul att följa ert husbygge. Bra att ni tänker på det där med sol o altan mm, det är jätteviktigt när det sen gäller, kram

2007-09-25 @ 19:23:11
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Anna i den vita soffan

Den där planlösningen ser jättebra ut! Älskar ritningar! Falurött är fint och också så praktiskt med tanke på framtida målningar - rekommenderas!

2007-09-25 @ 20:23:57
URL: http://vitsoffa.blogspot.com
Postat av: alacs

Ser jättefint ut! Längtar nästan tillbaks till vårt 1-planshus, som bara var 2 år gammalt när vi flyttade dit... Enkelt med 1-plans. Fast vi gillar verkligen vårt gamla hus nu när vi har bott in oss och dessutom börjat få lite ordning och reda.

2007-09-25 @ 23:05:16
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: Julianvanja

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2008-10-03 @ 08:26:50
URL: http://julianvanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0