Grabben tar det lugnt

Nu har vi kommit till den årstid när snoret rinner och småfingrarna blir kalla. Hur ska man klä barnen när det är kallt på väg till dagis och betydligt varmare när man hämtar dem? Jag tycker jag flänger med mössor, vantar, smutsiga bodysar och regnställen mest hela tiden. Skulle helst ha dubbel uppsättning av allt, men det blir ju så kostsamt. Lilleman har varit hängig några dagar, suttit i soffan och tagit det lugnt helt enkelt.

image515

Han är en riktig "mackoman" så det har blivit en hel del mackor denna helg. Vi hoppas att aptiten kommer tillbaka, det goda humöret och lite mer kraft i kroppen för grabben.


Ankan, den trogna lekvännen har gått på många promenader med lilleman. Skönt att det inte behövs fler vänner än så då förkylningen härjar.

image516

Det går löss på dagis. Hujeda mig! Det kliar överallt bara man tänker på det. Våra barn har inte så tjock kalufs, så luskammen går fort att dra igenom. Det är värre för min man. Han har två kilo hår på huvudet! Tack och lov att de försvinner.

Kommentarer
Postat av: Theasrum

En sån söt liten cool kille!
Huset ser ju fint ut, förstår att ni lääängtar!

2007-09-25 @ 14:47:01
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0