Vi närmar oss advent

Nu börjar det plockas fram allt mer julinspirerande saker på affärerna. Kollade in på några lampaffärer i helgen  och där är det ganska mycket julkänsla redan nu. Lite för tidigt tycker jag. Varför kan inte alla butiker tjå sig tills det är skyltsöndag?

Snart ska det nog börjas träna lite luciasånger på förskolan också. Undrar om lilleman vill ha skjortan på sig eller om det är enklare att köpa en tomtedräkt i mjuk kvalité. Barnens luciatåg är terminens höjdpunkt. Inte ett öga torrt då barnen och fröknarna stämmer upp i fantastisk ljuv sång.

image569

Nu ska jag göra fint här hemma sedan ska jag försöka fixa lite barnsånger till familjegustjänsten i November. Jag känner mig lite stressad inför detta men det brukar gå bra i slutändan. Nu är i alla fall radioinspelningen över så jag har en sak mindre att tänka på. Synd bara att jag var så förkyld just de dagarna. För nyfikna så sänds det självaste Farsdag kl 11.00, på P1 (förmodar jag). Även ni som inte har för vana att gå i kyrkan mer än till skolavslutning eller vid juletid få gärna slå på radion och lyssna... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0