Tyg från 70-talet

Det här är ett gammalt tyg från 70-talet. Marimekko så det står härliga till. Svärmor har sparat det mesta och detta tyg fanns undanstoppat någonstans i en låda. Då vi flyttade in här hjälpte hon mig att sy en rullgardin som var lagom till detta fönster - som har allt annat än standard storlek.

En härlig färgklick i ett riktigt regnigt höstväder.

image545

Jag har ingen aning hur detta tyg ska användas då vi får hus. Förslag tas tacksamt emot.

Idag har vi haft snabbfrämmande på Piteå, dottern har varit på kalas, en raskis för mig och lite besök hos bloggvännerna. Jag har haft ute lite kläder på Tradera och det gav åtminstone några hundralappar. Jag kommer säkert att hitta mer saker att sälja om jag rensar lite mera. 

Slanten jag får ska läggas i ett kuvert, klistras igen och märkas med fet stil IKEA.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken underbart tyg, jätte fint som rullgardin.

2007-10-07 @ 21:24:01
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken bra ide att sälja kläder på tradera. Man verkar kunna sälja allt där, jag har en bekant som även säljer servetter på tradera och man får visst riktigt bra för dom, då det finns många samlare.
Mattan vi har i vårat sommarhus är köpt på Åhlens och är inte i plast,jag vet inte om den finns kvar.

2007-10-08 @ 08:16:18
URL: http://konsthornan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0