Facebook, den nya innegrejen

Under de sista veckorna har jag fått en massa meddelanden om att gå med i Facebook. Jag vill ju inte verka tråkig så jag blir vän, igen, med alla jag redan känner. Jag har dock bestämt mig för att satsa på min blogg och bara göra det allra nödvändigaste för att inte svika min "vänner" på facebooken.

Den enda skillnade jag kan komma på är att man lättare lägger ut bilder på sin familj när man vet vilka som har tillgång till "hemsidan" och det kan ju i sig vara tryggt. Att blogga blir väl lite ytligare. Men jag gillar att blogga. Vad kan vara trevligare än lite ytlig shopping, ytlig renovering och ytliga kompisar som inte kan ställa krav på en?

För att bryta denna ytlighet ska jag nu göra en kortare presentation av mig själv.

Det här är jag:
En snart 33-årig mamma, brunt hår, blå ögon, 161 cm lång, inte för smal och inte för tjock. Har jobbat som sjuksköterska i 11 år och jobbar just nu på en kirugavdelning. Är gift med min elgitarrspelande man sedan (måste kolla i ringen - nej det är för mörkt!) 5-8 år tillbaka. Ett väl fungerade äktenskap än så länge. Vi har tillsammans lyckats åstadkomma två friska barn, en dotter som vid årsskiftet fyller 4 år och en son som närmar sig 1½ år.
Idag funderade vi på att sätta ut dem till högstbjudande på Tradera. Vi tror de kommit i någon tvärtemotfas vi inte mött tidigare.

image554

Mina fritidsintressen är att sjunga, gympa, promenera, umgås med vännerna, blogga, tycker om att gå till jobbet också utan större bekymmer. Är just nu inne i en inspirationsfas pga att vi ska bygga nytt till våren - 08. Jag kan plöja igenom en mängd gamla Hus & Hem etc, i väntan på mitt drömhus. Jag glömde skriva att jag tycker om att vara med min familj också!

Mellan åldern 0-19 var jag Skelleftebo. Från 19-  Umebo och det tänker jag förbli om allt går väl. Jag har båda föräldrarna vid liv, en lillasyster och en storebror.


Det här är min man:

image555

Han har ganska rakt hår och bruna ögon.


Ja, nu har jag tänjt lite på ytligheten. Släng dig i väggen Facebook. Jag släpper inte mittlillabo i första taget.

Kommentarer
Postat av: Karin/Theasrum

Kul. Gulliga ni =).
Har inte gått med i Facebook själv.

2007-10-16 @ 22:13:21
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: tina

Vilken kul presentation av er...och superfina gulliga kort!!! Ang facebook så la jag upp ett konto där efter förfrågningar...men det står stilla,tycker det är krångligt och sen vet jag inte om jag gillar det riktigt!!! Ha det gott!! Kramar!

2007-10-16 @ 23:25:35
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilken fin presentation! Roligt att veta vem som är geniet bakom bloggen mittlillabo, har själv bestämt mig för att göra en liten fingervisning om vem jag är som person någon gång i framtiden. På tal om Facebook så är det ett bra sätt för mig att hålla lite koll på var alla flyttat nu när utbildningen är klar :) Kram Sandra

2007-10-17 @ 16:30:38
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Hilajn

Kul liten presentation:) Har själv inte fastnat facebookandet och just nu känns det inte tilltalande. Men vem vet... kanske ändrar mig en dag. Trevlig kväll.

2007-10-17 @ 19:08:20
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Karin

Håller med-bloggen är roligare men facebook är lite kul ändå. Bloggen håller nog i längden. Var på möte när du ringde så det var därför jag inte svarade. Här har du varit flitig ser jag. Starkt uppryckt. Mysiga kort både på er och på Lisa.

2007-10-17 @ 20:01:14
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Vilken gullig presentation av dig o familjen!
Var just in och insåg att du hade skrivit mkt sen sist!
Förstår att du inte vill överge bloggen för facebook, men visst blev du nöjd att jag äntligen la ut bild på dotterns rum där! :-) Facebook ser jag som mail/gästbok med fotoalbum som man bara delar med de man vill o samtidigt kan hitta folk man tappat bort! Perfekt. Fast jag är inte så ofta in, tycker det är perfekt att vara där lite lagom.
Grattis till grannmedgivandet!
Själv har jag öroninflammation sen en vecka idag o maken på vift i söder på konferens en vecka(i skrivande stund på O'lerays med grabbgäng o ser fotboll, honoom väl förunnat efter byggtiden)
Inflytt i huset NÄSTA vecka! Känns precis lagom i tid!
Kram / Anna

2007-10-17 @ 21:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0