Surt sa räven

För nästan två år sedan så köpte jag detta tyg som heter "Surt sa räven" och finns hos Almedahls. Fortfarande då jag tar fram det ur garderoben så tänker jag  - "så läckert det är".
Antingen kommer det att få hänga som en stor tygbonad ( istället för fondvägg ) eller så kanske det blir två gardinvepor den dan vi får hus. Vi har ett äldre beige/brunt piano med en lika gammal pianostol med svart skinn som skulle passa ihop med tyget och kanske ståltrådstavlorna skulle göra sig fina i sällskapet.

image27

Som ni ser så är tyget aldrig ens struket. Det kommer helt enkelt att få ligga kvar i garderoben tills drömhuset är på plats. Men visst är det fräscht?
Man kan också köpa detta som kökshanduk så då jag lika var och handlade så fick både svärmor och mamma varsin. Mamma har hängt upp den som väggbonad på en lite mindre vägg med en tugg upphängninsanordning och svärmor har den som duk i köket. Variationerna är många.

Kommentarer
Postat av: Thea

Mmmm...gillar tyget. Men hade aldrig kunnat hålla mig ifrån att använda det.

2007-05-09 @ 22:42:04
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Anna

Men Thea har du inte gått och lagt dig än?

2007-05-09 @ 22:48:00
Postat av: Linda

Hehe,, jag har samma tyg som jag köpt på rean för ett bra tag sedan säkert 2år det oxå, vet inte heller vad det ska bli...

Linda

2007-05-13 @ 23:29:22
URL: http://frularsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0