Planlösningen på vårat hus, kanske...

Här försöker jag lägga in planlösningen på vårat hus. Vi vet ju inte än om vi har råd så vi måste hålla alla förslag öppna. Vi har utgått från ett A-HUS, men flyttat lite på rum och väggar. Boytan blir 133 kvm. Barnen kommer att ha allrummet som sitt med en liten soffa och TV. Det tredje rummet blir till datorn och gitarrerna. Vi kommer att ha solsidan mot vardagsrummet så vi kanske väljer lite lägre fönster där och altandörren placeras ju självklart där.


image82

Vi har tänkt oss ett falurött hus med läktpanel (smalribbat), röda knutar, svart eller rött tegeltak, röda eller silverfärgade stuprör, en snygg entrédörr och en nytvättad Saab Turbo som glänser utanför. Vad tror ni om det? 

Nu ska det ju gå igenom bygglov också och vi vet inte vad kommunen lägger till för bestämmelser mer än att öppningen mot huset ej får överstiga 4,5 meter samt att det ska vara häck eller staket runt tomten. Sen måste budgeten hålla och först av allt ska vi gå till banken...

Kommentera gärna planlösningen men BARA POSITIVT!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, det låter jättebra. Spännande att träffa banken. Visste inte att ni skulle ha röda knutar. Jag tror svart tak skulle passa bra.

2007-05-18 @ 19:58:39
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Thea

Ser väldans bra ut i mitt tycke! Önskar att vi också hade ett litet extra tv/allrum.
Låter bra med falurött också =).
Ny Saab vill jag också ha på uppfarten..och nytvättad då förståss!

2007-05-18 @ 21:47:30
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Linda

Det låter jätte fint, blir nästan lite avis, utom den biten med saaben då förstås *hihi* men gärna en volvo..
Ha nu en jätte trevlig helg...
Linda

2007-05-18 @ 22:12:13
URL: http://frularsson.blogg.se
Postat av: En lång snubbe

Nu blir jag impad...... ett gitarr-rum! Helt rätt tänkt. Ni kanske borde ha en glasruta mellan två av rummen? Utifall att ni kommer på att ni behöver inreda en hemstudio.
Falurött regerar!

2007-05-18 @ 22:28:02
URL: http://www.myspace.com/bakerscottage
Postat av: Cissi

Vilken bra planlösning på huset!

2007-05-19 @ 09:01:57
Postat av: MO

Perfekt planlösning, barnen får en egen avdelning med eget allrum, precis så vill jag med ha det om vi någon gång i framtiden bygger nytt hus, kram Maria

2007-05-19 @ 14:19:16
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: MO

Ni gör rätt som behåller den bekväma soffan ett tag till. Vi bor i radhus men här står en saab 9000 turbo och en saab 95 på uppfarten, dock inte så ofta nytvättade....Men kan riktigt se det framför mig hur det glänser om den.....kram Maria

2007-05-19 @ 16:13:14
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Petra

precis den planlösningen jag är ute efter. Helt perfekt enligt mitt tycke. Gillar att barnen har en egen sida att vara i. Dem får vara lite för sig själv och man själv oxå. Vad är det för sorts hus? Vi har kollat runt lite på tomter och även på hus, men inte hittat vad vi vill ha. Vi bor bra nu oxå men på 1½ plan.
ha det bra och lycka till.
kram

2007-05-20 @ 22:14:15
URL: http://petram.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Så smart och fint ut! Skönt med en vuxendel och en barndel. Så spännande att bygga nytt!

2007-05-21 @ 16:07:40
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Anders och Magdalena

Hej Anna. Nu har vi hittat till "mittlillabo". Intresant att se din blogg. Du är hängiven!
En reflektion kring planlösningen på huset som i grunden verkar väldigt bra, men som ni vet är jag uppvuxen i ett hus med stort kök och tänker att ett kök sällan kan vara för stort... Skulle jag bygga ett hus med er planlösning skulle jag förstora köket med en utbyggnad framåt, typ den på sidan 8 (på huset Björkenäs) i A-hus villakatalog. Det innebär ju helt klart en fördyring då det blir en vinkel framåt men jag tror att jag skulle tycka det var värt det. 4 m2 till i köket skulle skapa betydligt mer svängrum.
Ang. färg på taket, det är inte så ofta man får bestämma vilken färg man vill ha på taket i tätbebyggt område. Kolla in alla hus på dom nya områdena i Ersmark. Endast rött är tillåtet här...
Lycka till i alla era funderingar.
mvh //Anders

2007-07-18 @ 17:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0