Inspiration

Nu när vi fått en tomt så tänker jag bara på hus, gräsmatta, ekonomi, inredning o.s.v. Jag glömmer till och med bort att gå in på min blogg!

Magsjukan har passerat och ännu har ingen övrig familjemedlem drabbats. Vi tog oss iväg på öppna förskolan en sväng. Trevligt som vanligt. Jag hade tänkt ta med min nyaste vän -Kameran men glömde hon hemma. Jag har så svårt för att hitta fina utemotiv - så vi tar ett inne som vanligt.

Jag har sedan lång tid tillbaka börjat samla på mig lite böcker som jag tycker är snygga i färg och stil. Jag har tänkt sätta upp dem på vita tavellister i vårat nya kök istället för vanliga tavlor. Dom här böckerna fyndade jag för något år sedan på Åhlens bokrea. Halva reapriset. Perfekt. Rätt märkligt att man kan få en bok för 25 kr som i vanliga fall kostar 300 kr. Har några till bra fynd i bokhyllan som kommer att göra sig fint mot en ljus vägg. 


image84

Min otroligt händiga pappa ska göra dessa lister, fast det vet han inte om ännu. Jag tror dom ska få vara lite djupare än orginalen och ha lite högre bakkant så man kan ställa lite värmeljus på dem eller nåt annat snyggt. Det är ju kul om det går variera motiven och färgerna efter tex. årstiderna. Mamma har satt upp tavlelister i ders kök och hon har fått till det väldigt bra. Böckerna får stå kvar ett år till...

Kommentarer
Postat av: Karin

Det kommer bli jättefint, det blir ju lite som en tavla.

2007-05-22 @ 07:28:23
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Cissi

Det måste vara perfekt att ha en snickare till pappa. Smart att göra tavellistern med högre bakkant.

2007-05-22 @ 08:08:05
URL: http://konsthornan.blogg.se
Postat av: Anna

Vilken fin bligg du gjort som sagt, nu först hinner jag skriva en kommentar vilket jag länge tänkt göra. Vår tös fick oxå magsjuka, och likaså jag, i helgen. Usch! Förmodligen en present från någon på 30-årskalset i torsdags. Idag är jag kompledig medan maken bygger i huset. Vi har varit på sångsamling och lek i kyrkan och sen promenad i det fina vädret. Nu sover G och sen ska vi ut till huset, hon älskar att leka där på gården. D håller på med köket idag, har just börjat med det. Det är kul att det hela tiden händer något där och rolig fas att vara i, jag känner mig inte alls stressad att flytta in utan tycker att det är kul att steg för steg göra olika val i alla rum. Fast det kommer ju bli bra mkt billigare att bara ha huset än dubbla hyror som nu! Ska börja fundera på tapeter o så nu i veckan. Bokhylla i lister tycker jag också om, kommer ha så i G:s rum. Va perfekt att din pappa är händig! Ha en bra dag så hörs vi!

2007-05-22 @ 14:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0