Tomten!

Under aftonen tog jag mig en cykeltur till "våran tomt". Härligt väder ute, sommarvarmt fast klockan var nästan åtta. Självklart var Canon med.  

Nu har vi tackat JA till tomten på riktigt. Inom fyra månader ska vi ha ansökt om bygglov och kollat med banken. Det är beslutat att fjärrvärme ska dras in på området (efter många om och men), så då är det klart i alla fall. Vi kommer att jobba in i det längsta för att kunna bygga vår enplansvilla så håll tummarna.

Det har ju inte hänt så jättemycket på tomtmarken men nu kan man se hur det är tänkt att vägarna skall dras och lite bätrre se var våran tomt är.

Det här är kanks elite långsökt men...Ni ser en grävmaskin på högerkanten. Bakom den ser ni en skogsdunge. Lite snett till vänster skymtar ännu en dunge. På vänster sida om denna är våran tomt belägen. Man kan säga att den ligger ganska mitt på fotot!

image237
Hur jag än vred på mig så kom min skuggbild med på kortet!


Här har jag tagit kortet mer rakt framifrån. Detta är en större väg genom området. Vi kommer bara att ha en typisk kvartersväg utanför oss och baksidan ligger i anslutning till en samfällighet som vi i kvarteret ska komma överens om vad som skall göras med den.

image238

Det här är kanske inte de roligaste bloggbilderna man kan visa, men jag tycker det är hur kul som helst.


Man kan också kolla på länken nedan . Vi har tomt "R" med en grön markering. För den som orkat kolla upp den, vad tror ni om den?

http://www.umea.se/images/18.4410ccd11120b16057b800031979/Tomtebo_rev070521_2.gif


För att liva upp detta inlägg så har jag tagit ett kort på lupiner, tror jag. Vacker färg och rätt så ståtliga blommor.

image239

Jag längtar tills jag kan kontra med "efterbilder" för just nu finns bara "förevarianten". Men ett år svissar väl bara förbi om man har tur och Oj, vad det ska fotas då man får börja inreda...=)

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tror den tomten blir jättebra. Det måste väl kännas skönt även om det kan vara spännande att ha tackat ja till tomten?!

2007-06-25 @ 07:30:08
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Cissi

Nu är ni ett steg närmare så kul....

2007-06-25 @ 19:01:21
URL: http://konsthornan.blogg.se
Postat av: Thea

Åh så roligt och spännande!

2007-06-25 @ 22:25:46
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0