Skolavslutning

Igår hade de flesta skolorna skolavslutning. Min man tog med Lillebror till hans förra skola och hjälpte till med lite sommarmusik. Några av eleverna i 6:an fick agera barnvakt vilket nog var uppskattat för både lillgossen och för tjejerna. Jag förmodar att landstingsanställda är de enda som inte blir uppvaktade mer, än med en fickalmenacka varje jul. Tänk om man ändå kunde få nåt med lite mer känsla bakom.


image180

Den här somriga blomman i en cementkruka fick min man. Jag som inte alls har botanik i blodet undrar om man kan ha den på balkongen som blir rätt varm under eftermiddagen. Någon som vet?


Den här muggen fick han också och till min stora lycka så var den full med godis...

image181


Snart ska jag bege mig ut i regnet på en raskis. Ingen ursäkt idag för att slippa. Jag inser att jag kommer att vara trött efter alla arbetspass så nu är det bara att bita i det sura äpplet. I morgon jobbar jag kväll och det känns härligt med sovmorgon. Hoppas maken tar med sig båda barnen på dagis. Vi har förresten fått in Lillebror på samma avdelning som Storasyster. Bara för två veckor sedan var dom på helt skillda håll så vi hade räknat med att få flänga rejält. Sicken tur man kan ha.

Tv Onsdag: Söderläge ikväll hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Karin

Har ingen aning om blommorna faktiskt. Man kanske måste vara noga med att vattna dem om det ska stå soligt? Skönt att lillebror fått plats på samma avdelning, då slipper ni flänga. Själv har vi en pojke som vägrar all mat här hemma nu. Ikväll även vällingen. Men det har kommit/kommer tänder ser jag. Hoppas det "bara" är det.

2007-06-13 @ 20:29:25
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Carina

Vilka jättefina blommor och trevlig godismugg! Vilket innehållsrikt liv ni verkar ha. Jag fascineras (stavn.?)av hur du hinner med allt... fota, jobba, datorisera, umgås och vara familjär. Själv bara "är" jag och hoppas att det ska hända något nytt och kul i mitt liv...kanske fel taktik..?

2007-06-13 @ 22:30:37
Postat av: Anna

Karin: Har du provat Mixt.Alvedon lokalt på tandköttet?
Carina: Jag vet inte hur jag hinner med "allt" men jag upplever att nätterna har blivit väldigt korta den sista tiden =D

2007-06-13 @ 23:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0