Listan blev lång!

Jag vill också göra en lista (som på Hem Och Liv). Här kommer min...

Teknik
Samsung, en skitdator som slår av just innan jag hunnit spara mina inlägg.
Mobiltelfon har jag också men den används sällan. Nokia, tror jag.

Mat & Dryck
Mat: Äter allt, gärna mycket om det är gott.
Favoritdryck: Pepsi Max eller Cola Light. Kan inte förstå varför så många gillar LOKA av olika slag. Jag tycker det smakar svett!
Alkohol: Nej Tack!
Kaffe/Te: Kaffe har jag aldrig lärt mig dricka och Te är för blarrigt.
Bröd: Fuccatio eller vad det heter. Ett vitt bröd med fetaost, oliver, körsbärstomater, något frö etc. Jätte gott.

Hygien och sånt
Billiga schampon och balsam. Dock aldrig "two in one" då jag lärt mig att schampo torkar ut och balsam mjukgör. Dessa komponenter går inte ihop. I övrigt så har jag provat de flesta oparfymerade hudkrämer och de flesta kortisonsalvor som finns på marknaden.
Har en parfym som används vid mycket högtidliga tillfällen.

image182   image184

Krämpor
Har ett miniapotek hemma som jag förmodar de flesta sjuksköterskor har. Favoriten är nog Morfin, Ketogan och Toradol men Alvedon och Ipren funkar också =)

Färdmedel
Bil: Saab 9 5a, superturbo. Gråmetallic. Spinner som en katt längs E4:an. Jätte bra med turbo vid omkörningar, säger min man. Själv kör jag helst in på en P-lucka om det börjar bli kö efter mig. Tycker inte om att åka fort - men ser helst att vi har snabbast bil i vår bekantskapskrets! Jag är en väldigt vänlig trafikant.
Taxi: Har inte åkt taxi på 10 år!
Flyg: Blir alltid åksjuk innan vi landat. Tycker bäst om att vara på markplan.
Buss: Ångest! Gör allt för att slippa bussen. Är rädd att den ska välta eller att chauffören är okoncentrerad och trött. Kommer att få jobba med detta när barnen blir äldre.

Fritid
Tränar på IKSU 2-3 ggr/v. Terminskortet har gått ut så nu är det raskisar som gäller.
Bloggar!
Maxi Yatzy ( som jag och maken spelat ihop ca 10 år )

Hemma
Trivs jättebra i vår lägenhet på 95 kvm men längtar enormt mycket efter hus och gräsmatta.
Läser gärna alla tidningar om inredning. Hus & Hem är jag inte helt begaistrad i. Oftast för kalt och opersonligt och alldeles för dyr design. 
Vi hyr gärna en film till helgen och njuter av att barnen somnar 20.00.

image183

Fashion
Dagtid: Vita vida plagg, äkta landstingslook. Skönt slippa fundera på vad man ska ha på jobbet.
Övrig tid: Trivs bra i jeans och randig tröja, tennisskor eller sandaler. Handlar oftast på H&M, Ginatricot, Vero Moda och Åhlens.

Aktuellt
Trivs enormt bra på jobbet, med fritiden och familjen. Har faktiskt inget att klaga på. Tänker mycket på huset, tomten, banken och allt annat som rör husbygge.

Framtiden
Kommer att fortsätta jobba som sjuksköterska. Skulle vilja bli "chef" av något slag eller vårdlärare.
Sitter på altanen, utanför våran faluröda enplansvilla, med ett glas Pepsi Max tillsammans med min fortfarande vältränade man. Barnen har flyttat hemifrån , studerar, hittar jobb och en livspartner, ja, listan är lång... 

Ska försöka hålla bloggen vid liv. Kul att läsa den om en sisådär 40 år...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken rolig lista du har skrivit! Sitter o funderar på tapeter till vårt hus medan dottern sover två timmar, roligt med val men oxå jobbigt med många på samma gång! Ha en bra dag! Kram från mig.

2007-06-14 @ 14:10:35
Postat av: tina

Hej och hallå!! vilken rolig lista...kul att läsa hur andra har det med saker och ting!! Kanske hoppar på den nån gång :) :)
Ha det jättebra !!
Kram !!

2007-06-14 @ 20:04:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Linda

Vilken härlig lista, det var inget dåligt apotek du hade, starka grejor;)Jag undviker oxå buss, litar inte på busschaffören + att det skumpar för mycket & det värsta är att jag ska sitta nästan 5 timmar i buss i morgon...

2007-06-14 @ 23:11:16
URL: http://frularsson.blogg.se
Postat av: Alexanderailin

i love this page keep it up.

2009-10-09 @ 09:31:34
URL: http://alexanderailin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0