Lillebrors krypin

Klockan närmar sig 23.00 och barnen sover gott i sina sängar. Lillebror är lite "kaikig" i magen och min man som numera är hemmapappa fick sig en utmanare på morgonen. Det var bajs ÖVERALLT enligt honom i sängen. Jag tänkte först på om det hade kommit på överkastet men det hade klarat sig. Tur, för av det tyget ska jag sy en lite rak kappa (gardin) till hans kommande rum. Kappan ska nog inte vara mer än ca 35 cm så det blir en stuvbit över. Kanske räcker det till en kudde på hans säng då också.


image166  

Jag har bara sicksackat runt tygbiten så överkastet är lite av ett fuskprojekt. Måste erkänna att det inte bäddas så här prydligt varje dag även om det hade varit önskvärt.
Visst är det ett fräscht tyg?

Kommentarer
Postat av: Cissi

Härliga färger, jag gillar randiga tyger!

2007-06-09 @ 19:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0