Händelserik dag

Idag har jag varit ledig och det har varit en härligt lång dag med kameran min (+ maken, sonen och dottern). Det blir många bilder i detta inlägg. 

image226   image227


Dagen började med en tur till stan där jag bland annat hittade denna lilla skål till en nätt summa på 29 kr. Den står i pilasterhyllan och myser. Passar bra till lördagsgodis eller russin och mandel under glöggtider.

image217
Foto: Min make


Efter att lillebror sovit lunch så åkte vi till Holmsunds eget lilla miniterarium. Alldeles lagom för en 3½-åring. Hon kommer förmodligen att drömma om grodor och ormar i natt. Vi var lite osäker på om hon skulle våga hålla i ormen men det gick bara fint. Lite spännande såklart.

image218      image219

Efter detta besök så handlade vi sommarlovsfika på "Nisses Konditori" sen åkte vi till svågern som laddat kaffepannan och saftflaskan. Vi valde såklart att sitta ute då vädret var så härligt. Det blev en kort promenad till lekparken en bit bort.


På vägen dit såg vi ankor och några freesbee-golfkorgar som vi stannade och tittade på...

                  image222      image223


... sedan kom vi fram till lekparken och där var det dags att ta fram gofikat vi köpt tidigare. Gissa om det var gott!

                  image220      image221



- Gubben i lådan, vad har du för dig?

image224


Det finns ju oftast ganska många sorter att välja på när man köper fika. Idag slog vi till rejält och köpte oss en riktig kaloribomb. Lite wienerbröd, glassgrädde och chokladsmet i samma bulle. Mmmm...
Dottern ville hellre ha en mer vanlig bullvariant.

image225

Någon som blir sugen?

Under kvällen har jag bakat inför morgondagen. Två tårtbottnar och två rulltårtor. Tårtorna ska tas med till våra vänner som vi är bjudna till i morogn (knytkalas) och av rulltårtorna ska jag göra små bakelser till gänget som måste jobba på kirurgen hela fredagen. Hoppas de blir glada. Jag får lägga in lite tårtbilder i morgon då. Har också tagit en raskis på 35 minuter. Klockan blir som vanligt sent, men vad gör väl det - Man lever bara en gång...

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken härlig dag ni haft,, sugen? det är bara förnamnet;) Trevlig midsommar på er...

2007-06-21 @ 23:37:30
URL: http://frularsson.blogg.se
Postat av: Cissi

Vill bara önska er en trevlig midsommar!

2007-06-22 @ 09:15:15
URL: http://konsthornan.blogg.se
Postat av: Thea

Många fina bilder. Vilken söt skål, vill ha!
Och vilket fika. Jösses vad sugen man blev =).
Hoppas ni får en trevlig dag/kväll.
(Ja, hade det inte varit så långt så - ja tack!)

2007-06-22 @ 10:28:59
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Karin

Ja lekrummet/arbetsrummet ska inredas mycket dyrt! Skojar! Vi har inte funderat så mycket. Blir ett höstprojekt skulle jag tro.

2007-06-23 @ 11:03:17
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0