En härlig cykeltur

I kväll varierade jag mig och tog en cykeltur i stället för en raskis. Det var rätt kallt måste jag säga, jag frös mest hela tiden. Jag tog med en kär vän på turen, "Canon", min kamera. Tänkte visa två konstverk som jag alltid passerar på mina promenader och som jag varenda gång tänker...

image202

...måste man sätta ett konstverk som ser ut som bajskorvar staplade på varandra, undra hur mycket pengar konstnären fick för det här, jag skulle ha kunnat göra något finare...

Bara ett par meter efter detta märkliga koncept dyker således det andra konstverket upp... och uppåt bär det...

image203

...med denna silverblänkande rymdfarkost som landat mitt på universitetsområdet.

Här irriterar jag mig så fruktansvärt på att den står så förgjortat snett. Precis när man passerat den (det går en liten upptrampad väg på gräsmattan alldeles brevid) så känns det som att den kommer att ramla över en, så jag måste alltid gå extra fort just här. Tro mig när jag säger, att går det fort.

image204  image205

Ja, naturliga konstverk är ofta svåra att överträffa! Jag får till och med mer positiva vibbar i kroppen av denna ensamma "Konung" som smyger bakom knutarna...

Glömde dagens roligaste nyhet, eller som man också kan uttrycka det;
"Elvis has left the building" (jag var tvungen att fråga min man vad det betydde=). Ett syskon är på väg. En av mina bästa vänner väntar smått igen.

Grattis till Er, från oss !




Kommentarer
Postat av: Stina

Hej Anna !
Ledsen om jag var kryptisk men jag ville ju inte vara alltför tydlig. Kommer du inte ihåg den gamla festisreklamen......
Vilken trevlig cykeltur! Jag kan se dig framför mig med kameran i högsta hugg !
Imorgon åker vi mot Norge! Det blir skönt när vi äntligen är på väg ! Har varit mycket att fixa och planera.
Kram

2007-06-18 @ 11:37:47
Postat av: Karin

Okej nu vet jag vem!

2007-06-18 @ 12:39:46
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

*skrattar* Håller nog med dig om de övre konstverken, får precis samma associationer. Naturens konstverk är bäst:-)

2007-06-19 @ 09:25:15
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0