Den blomstertid nu kommer

Det är trevligt med lite egna initiativ till att få det så fint som möjligt runt hyreshusen. En dam i trappuppgången brevid gör en liten blomkruka varje år och sätter den på en liten uteplats här utanför. Jag kommer nog att göra lite så den dan vi har tomt. Några oaser med blommor i någon rolig kruka. Lätt att sköta och så kan man förändra innehållet till nästa sommar om man vill.

image195 

Idag har vi haft en familjedag. Grillat på aftonen och fått lite födelsedagstårta. Som vanligt gott. Nästa helg blir det nog samma tema. Vi kommer att ha lite knytis och jag ska göra en tårta. Passar på att fira min mans födelsedag i samma veva.

Vinbärsbuskarna har börjat komma igång, med de än så länge små sura bären. Buskarna står alldeles i närheten av vår bilplats så jäntan hinner alltid med att stoppa några i munnen innan hon ska in i bilen och likaså när vi kommer hem.  

image197

Jag tycker blommorna är så fina så jag bjuder på två bonusbilder...

image198

image199

Nu ska vi bara ta det lugnt och sen ska jag gå i säng. Morgondagens arbetspass börjar kl 06.45...
Innan jag riktigt kan koppla av så måste blöjan bytas på lilleman. Nu har jag suttit vid datorn och förträngt odören alldeles för länge. Hoppas min man vill...

Kommentarer
Postat av: Karin

Här har det bloggats flitigt, måste nog sätta av en timma för att läsa ikapp! :)

2007-06-18 @ 11:13:08
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0