Carl Von Linné

Nu står den på mitt bord eller sitter på min vägg. Den lilla ljusstaken jag tittat på så länge har äntligen hittat hem...
Ibland behövs det inte så stora ting för att man ska glädjas. Man skulle väl kunna säga att denna ljusstake är en födelsesdagspresent till min man (som fyller år idag) fast det vet han inte om ännu. Jag tror han blir alldeles överförtjust...!

image240

Den lilla gröna fyndade jag på rea för länge sedan. Det är så fiffigt att de flesta Cult design - grejer går att kombinera med varanndra.


Just nu hänger den på väggen brevid pilasterhyllan. Ser jättefräscht ut. "Plåthängaren" hör också till serien tror jag. Den passar åtminstone till deras saker. Här brukar jag byta färg och modell på ljusstakarna efter årstid eller inredningshumör.

image241

Variationerna är många men man kan ju inte ta kort på alla kombinationer man hittar på. Måste spara lite ideér till dess vi har hus...

image242

Dom här två stenhjärtana har jag fått av en av mina allra bästa vänner för något år sedan. Helt otippat! Sådana små överraskningar kan verkligen göra en glad. Vi är alldeles för dåliga på att uppmuntra varanndra positivt och säga till de vi tycker om att vi faktiskt tycker om dem. Varför är det så svårt att säga med ord?

Dessa hjärtan påminner om den nära vänskap vi har. Minnen, menigsskiljaktigheter, semestrar och sång. Tårar och skratt om vartannat , mycket och ofta på sistone - Vi håller ändå ihop. Sådan här vänskap ska vårdas och bevaras.

Imorgon åker vi till mina föräldrars sommarstuga. Typiskt att det ska börja regna just nu. Återkommer med lite bilder efter trippen...

Kommentarer
Postat av: Thea

Underbara Cult =).
De hjätanen är så söta, har själv kollat in dem!

2007-06-26 @ 11:09:53
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Julia

Vi här hemma har också en del cult grejer, som mamma är galen i! :) Nu finns de lite ny musik och bilder som du kanske vill kolla in :)
kraam

2007-06-27 @ 20:37:58
Postat av: BD FC

Var är länken??

2007-06-27 @ 21:16:00
Postat av: Linda

Vilka gulliga saker...

2007-06-27 @ 22:20:01
URL: http://frularsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0