Alfons

Fick ett mail från en kusin i Skåne som jag inte träffat på oerhört länge. Nu har jag verkligen möjligheten att hålla dem lite uppdaterade på vad om händer hos oss i norr.
Har du lyckats hitta bloggen? Lämna gärna en liten kommentar längst ner på sidan så vet jag att ni är med...

Här har vi Alfons (Affe-baffe som jag brukar säga). Världens snällaste dvärgschnausser (hur det nu stavas). Mor och far köpte honom för dygt ett år sedan och han har blivit allas vår favorithund. Han stortrivs i stugan och springer efter barnen som en liten lekkamrat. Han är inte så gammal ännu så han är fortfarande minst lika slut på kvällen som barna våra.

image268


Tänkte visa några fler innebilder från sommarstugan då jag lika är igång. Mamma har många fina saker som är värda att fota och som passar perfekt i en sommarstuga.

image270


Lite gamla prylar som passar bra på en hylla i köket...

image271


...och "Lilla gumman" som mamma vävt för jättelänge sedan.

image274


Här har mamma sytt lite öglor på en kökshanduk från Hemtex. Fiffigt och passande i stugans kök.

image273


Jag har ju en aningens svårt att spara bilder till nästföljande dag, vilket inte vore så dumt. Jag"bränner" ju alla korten så fort och så måste jag hitta nya objekt. Jag får skylla mig själv! Det är ju så roligt bara.

image275


Jag tycker det är superfräscht med lite blomgrupper här och där. Vill man så är de lätta att förflytta och de blir inte så svårskötta. Mamma och hennes väninna ska få hjälpa till med detta då vi får tomt, medan svärmor får förtroendet att sy gardiner och tapetsera inomhus.
( Ps. Du ska ju naturligtvis få pjåta på uttomhus också, då alla gardinerna är klara. Ds.)

Ni märker att allt är planerat inför den stora dagen...

image276

image277
 
Idag berättade en kollega (från Urologavdelningen) att de tittat på min blogg. Så roligt! Man behöver bara lite uppmuntran så kommer bloggnerven igång med ens. Titta in så ofta ni vill!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Söt hund !

2007-06-30 @ 22:00:01
URL: http://Chewinggum.blogg.se
Postat av: Anna

Tittade in och som vanligt har du varit flitig, kul med alla nya fina bilder från stugan! Vi ses om precis en vecka från idag- va kul! Kram

2007-07-01 @ 10:22:32
Postat av: tina

Vad mycket fint du visar från sommarstugan...jättemysigt! Och Alfons, vilken sötnos!!!
Du är utmanad...kika in hos mej!!!!
Kramar!

2007-07-02 @ 00:33:12
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Många fina bilder, jättegullig hund, gillar den stilen.....Hagamannen kommer man ihåg, ruskig typ, tur att de fick fast honom till slut. Mysig stuga ni har, kram

2007-07-02 @ 19:47:49
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Sådan mor sådan dotter! Lika stil i alla fall!

2007-07-02 @ 19:53:21
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Linda

Alfons är en riktig snygging, vilken fin stuga dina föräldrar har...

2007-07-02 @ 21:16:41
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: birsan

Tur att du ändå kommer att släppa ut mig till sist!

2007-07-04 @ 23:44:51
Postat av: kusin Ulrica

Nu har vi hittat din blogg, med rätt adress går det mycket lättare! Kul att kunna följa med på era "turer" hos släktingarna. Alltid kul med bilder. Vi har haft en härlig vecka med faster och farbror, tack för lånet av dem. Hade varit roligt med besök från er också. Skickar snart bilder på A & G i stallet!!!Ha en skön sommar!!!
Kram // Ulle

2007-07-05 @ 10:04:21
Postat av: Linusmari

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2010-04-06 @ 11:33:02
URL: http://linusmari.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0