Utmaningen

Nu har jag försökt komma på mina tre bästa saker i hemmet, som inte är levande ting. Lite svårt för det kändes så trist att ta en favorit i repris. Här har ni följande tre saker somjag tycker mycket om:

1) Dessa ringar står för äktenskapet, alltså min man. I detta äktenskap har det tillkommit två barn. En "storasyster" och en "lillebror". De absolut viktigaste i mitt liv och det som alltid kommer att finnas närmast mitt hjärta. Ringarna i sig har litet värde för mig, det är symboliken som jag tycker är viktigast.

image359


2) Ja, då kommer jag till det mera materiella tingen som jag gillar mycket i mitt hem. Denna vas fick jag av min man för ca 7 år sedan. Jag hade pekat på den ett antal gånger, lite lagom innan min födelsedag gick av stapeln.

Jag blev överraskad när jag öppnade paketet  inslagen i exakt samma form som vasen! Jag tycker fortfarande att den är hel- läcker och den passar perfekt på hyllan vanför matbordet.

image360


3) Ett tag tyckte jag att jag hade så dåligt med skålar. Jag hade ingen snygg skål att servera sallad, lägga upp glass eller chipsen i. Nu har jag många fina, nästan för fina, så jag är rädd att de ska gå sönder om jag ställer fram dem på bordet när det sitter barn med. Är det det här som kallas tantvarning?

Den blå skålen har jag fått av min bror och svägerska och den kommer från Glödheta här i Umeå. Den vita har jag fått av svärfars och jag kommer inte ihåg var det köpt den men det var under en semestertripp tror jag.
Glassålen med röd kant är köpt på Village för säker ett år sedan men den finns fortfarand kvar i butiken.

image361

Det var mina tre favoriter.

Nu ska jag poppa lite micropopcorn och hälla upp dem i en skål. Tar nog...den gamla nötta lila plastbunken.
I morgon åker karl till Skellefteå på Trästocksfestivalen med grabbgänget. Vi kommer att ha en mysig helg resten av familjen här hemma. På söndag åker vi och plockar upp min man och kör direkt vidare till Piteå. Nu kommer självaste höjdpunten: På måndag ska jag och min man åka till IKEA i Haparanda - utan barnen - och ha det vansinnigt trevligt.

Jag kanske gör som alla andra, tar lite bloggsemester...

Kommentarer
Postat av: Thea

Fina favvo saker. Blev kär i den randiga svart/vita vasen. Så läcker!
Ha det gott!
Jättefina bilder du visat det sista. Gör en liten kollektiv kommentar så här =).

2007-07-19 @ 23:58:57
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Junitjej

Kul utmaning!

2007-07-20 @ 00:03:20
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Karin

Oj, det tog ett tag att läsa ikapp, trevlig läsning. Jag antra godisutmaningen, måste bara köpa godiset först.

2007-07-20 @ 14:46:14
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anonym

Den vita skålen ser ut att komma från Nybro glasbruk. /Uppvuxen i glasbruket

2007-08-11 @ 10:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0