Man flänger fram och tillbaka...

...och det är ganska trevligt! vi har precis kommit hem från en tur i Skellefteå igen. 30-årskalaset var trevligt och det bjöds på mycket gott. Vi övernattade i mina föräldrars sommarstuga.

Min mamma hade ganska nyss kollat bloggen och undrade varför inte kortet på radion m.f.l fanns med. Jag har ju såklart sparat en del bilder så att det alltid finns bilder till hand då jag sätter mig med bloggen. För mors skull så sätter jag in många bilder från deras stuga så har något att se framemot.


Stugan ligger nära sjön och i just den sjön har jag badat varje sommar så länge jag kan minnas. Själva badstranden kallas "Sjöbosand" och är en välbesökt strand då det är badväder. Stugan ligger på promenadavstånd till badplatesen men vi badar ju såklart här så man har nära till både fikat, toan och altanen.

image294


Här ser ni sommarens senaste projekt. Pappa har satt en grillring mellan småstugorna och mamma har lagt in sten runt ring och trädstam - mjukar upp lite och ser väldigt trevligt ut. Eller hur? Nu väntar vi på galler och härligt god grillmat...

image296


Storstugan har två sovrum. I detta rum rymms bara en säng (som pappa gjort) och i det andra rummet rymms två sängar. Om någon tycker gardinen känns bekant så stämmer det bra. Jag har samma tyg i Lillebrors spjälsäng. Mamma blev så förtjust i tyget så jag fick köpa en bit till henne med.

image298


Här kommer en bonusbild!

image297


Nu kommer bilden mamma undrade om jag hade glömt. Hon är så vansinnigt nöjd över radion hon fick då hon fyllde 60 bast. och jag förstår henne. Den är riktigt snygg i rött dessutom praktisk då den går på batteri. Då kan man ta ut den på altanen eller när man sitter i solstolarna någonstans i skuggan.

image299


Pelargonian finns utplacerad lite varstans i stugan. Enkelt, somrigt och lättskött.

image300


Vi har fortfarande regn här i norr vilket kan ses på plattorna. Det går nog snart över. Jag ska bara jobba onsdagnatt och torsdagnatt sedan går jag på tvåveckors semester. Blir perfekt.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Måste bara säga vilken trevlig stuga dina föräldrar har, med mycket fint både invädigt och utvändigt.
Den röda radion var en härlig färgklick på den vita hyllan.

2007-07-09 @ 22:07:12
Postat av: Thea

Fina bilder från deras stuga. Fint utomhus ohc inomhus. Gillar stenplattorna med stenarna, och vilken härlig utsikt från altanen!

2007-07-10 @ 11:40:01
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Anette

Vilket läge på stugan. Där skulle jag också vilja bo. Tänk att bara gå ner och ta ett dott i vattnet och sedan sitta på altanen och koppla av med en inredningstidning. Det är sommar och vila för mig.
Kramar Anette

2007-07-11 @ 11:07:53
URL: http://piffopuff.blogspot.com
Postat av: Bredetilde

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-02-24 @ 10:59:48
URL: http://bredetilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0