IKEA

Jag kom mig aldrig för att få in mitt kvällsinlägg igår. Eller rättare sagt, jag försökte vid middagstd men då krånglade datorn och på kvällen blev det så sent. Nu kommer mina inköp från IKEA. inte mycket men jag är nöjd.


Två krukor för 19 kr/st. Jag tror jag ska ha dessa i vårat "master bedroom". Enkla och platsar in överallt.

image387


Ljuslyktor. Köpes i 4-pack för 19 kr/pack. Dom här tänker jag placera på tavellisten i köket. Jag kanske hinner ändra mig innan dess, men tanken är så i alla fall.

image388


5½ meter tyg köte jag till vardagsrummet. Ska sy längder (inte vepor) som jag hoppas blir ljusa och fräscha.
Skulle det inte funka så kanske det blir en duk istället. Jag kommer troligtvis att ha sytt klart alla gardiner innan huset är klart. Om jag bara hade måtten på fönstren så skulle jag sätta börja sy med ens.

image389


Kaffekoppen är köpt på IKEA för nästan 10 år sedan. Den passar ju perfekt till tyget om det blir en duk istället!

image390


Ljuslyktor och ljusstakar kan man aldrig få för många av. Den här hade en kompis till mig köpt sist hon var på IKEA och jag föll för den direkt. Den påminner lite om ett minitårtfat i designen.

image393

69 kr för detta praktexemplar. Min första tanke var:
- men så dyrt!
Jag tyckte jag fyndat så mycket för endast 19 kr så jag trodde väl att denna skulle vara i samma prisklass. Jag köpte två stycken. En med klart glas och en i vitt glas.

image394

Bilden med vitt glas blev för dålig så det blir lite av en repris av förra bilden fast med duk under.

Köpte också en sockerkaksform, påsklämmor, "matlådor" och kronljus. Inga sevetter, värmeljus eller presentpapper denna gång.


Mest glad är jag ändå över stolarna. Sex stycken Roger som jag visat i tidigare inlägg. Den tål att visas igen.

image395
Stolen vi köpte är i björk och har mörkgrå sits. Alla mindre barn kommer väl att ramla ner bak i ryggstödet men för sjutton, man kan ju inte alltid bara tänka praktiskt. Dessutom så är ju inte barnen små för alltid.

I afton är vi bortbjudna på surströmming. Jag gillar inte att rensa, så jag tigger åt mig romen istället. Frutktansvärt så gott det ska bli.

Kommentarer
Postat av: Karin

Skönt att det löste sig med stolarna och till bra pris också. det är så bra med IKEA att man kan köpa så billigt. Dock kan det bli så ibland att man bara plockar på sig för man tror att allt är billigt.

2007-07-28 @ 12:34:47
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: julia

heej, nu har jag några nya inlägg, titta gärna in =) kraam

2007-07-28 @ 22:32:24
URL: http://juliasmusikochfoto.blogg.se
Postat av: Thea

Fina saker, och vad kul med en Ikea-tripp!

2007-07-29 @ 23:32:04
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0