Favoritkuddar

Jag har haft dille på kuddar sista året. Jag tror det beror på att soffan är så ofantligt ful och att man inte kan lägga dit en fin kudde för den gör sig ändå inte bra där. Jag har en väldigt syhändig svärmor som ska sy "Pottery-kuddar" åt mig. Jag har sagt att det inte är någon brådska för de ska endast läggas i en ny soffa då vi får hus.  Alltså ca ett år bort.

Det som är så bra med denna kudde är att det finns massor med färger som man kan kombinera till. Jag är svag för grundfärgerna men kan absolut tänka mig en turkos eller gul kudde till för att bryta trenden lite.

image367


Fräscht med en röd kudde till.

image368
Stig Lindberg har också gjort ett tyg som heter "Herbarium". Jättefint det också men man kan ju inte få allt fint här i världen. De är inte så billiga tyger heller dessa två.

image369

Blått är också fräscht! 
image370
Grundfärgerna är alltid bra. Jag har kört med dem så länge jag kan minnas och tycker fortfarande att det är en bra grundfärg på textilier i hemmet.


Nu ska båda barnen snabbduschas och sedan sk vi se sommarkrysset. Nu är jag bara två dagar bort från IKEA...

 

Kommentarer
Postat av: Karin

Mycket mycket fina kuddar!

2007-07-21 @ 20:27:23
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Linda

Jätte fina är allihop men potterykudden är en favorit,, köpte en till min mamma i present. En vacker dag kanske man kan unna sig en sån...
Ha det bra....

2007-07-21 @ 23:58:57
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: MO

Jaså de duger inte till den gamla soffan, hihi. Visst är det kul att spara lite så det finns en del nytt att plocka fram när ni väl flyttat. Ha de gott, kram

2007-07-23 @ 17:22:24
URL: http://medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0