Jag gillar inte magsjuka...

...men drattar man dit så finns det inget annat att göra än uthärda den. Jag avskyr att må illa och samtidigt känna hur magen skriker efter nåt att arbeta med. Nu har hela familjen haft det så jag hoppas det dröjer till nästa omgång. Det känns i alla fall lite bättre idag. Jag har ätit lite och passagen ner över är rätt snabb, men illamåendet börjar ge vika. Tack och lov.


Under denna vecka har jag inte hunnit med att ta så många bilder med anledning av hela familjens magplågor. Tur man har några på lager. Visar lite fler bilder från stugan.

image409


I fredags for min man med barn till mina föräldrars stuga. Vi skulle grilla hamburgare och äta smörgåstårta, ett litet 60-årskalas i efterskott. Jag missade hela kalaset, men de som var där verkar ha haft det trevligt och gott. Jag undrar hur det gick med mjärdet?

image407


Trots det lite halvdana vädret så badade barnen och fick sig en båttur.

image408


Det spelar ingen roll vilken båt som används - alla är lika roliga för en 3½-åring!

image410


image411


Här nedan har pappa gjort ett trevligt avrinningssystem för stuprännan. Ett djupt hål fyllt med stenar så vattnet silar iväg ut i backen. Gubben har fiffiga ideér!

image412


Jag får passa på att hälsa till jobbargänget. Jag kommer i morgon med raska och lätta steg, rosiga kinder och ett strålande humör. Hoppas ni får en lugn kväll...

Kommentarer
Postat av: tina

Skönt när magsjukan börjar ge med sej....härliga bilder,och vilken fiffig avrinningsanordning!!!!
Kryapådejkramar!

2007-08-04 @ 23:15:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0