Barnlitteratur

Jag har inte läst många böcker under mitt 32-åriga liv. Jag brukar resonera som så: varför läsa en bok , då man kan se den på film under 1½ timma!. Nu tycker säker en del att det är slött men det bryr jag mig alls om. Jag trivs så bra så med fjärrkontrollen i min hand. Min man däremot är min raka motsats. Han bara läser och läser, ibland flera böcker samtidigt dessutom. Hur gör man då när man får barn?

Jag har tagit mig i kragen och gått med barna till biblioteket och lånat fyra böcker åt gången. Sen har jag försökt komma ihåg att läsa dessa. Jag blir sömnig inom loppet av tre minuter. Dottern tycker väldigt mycket om när vi läser för henne och börjar man sluddra eller tappa greppet så får man en knuff i armen eller en kort kommentar:
- Prata då!
Det är bara att kämpa på tills hon kan läsa själv.


Här kommer två bra boktips.

image403 image406

Kommentarer
Postat av: Aboutmadrit

thank-you for the good and valuable information on your site

2008-02-18 @ 19:19:02
URL: http://aboutmadrit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0