Höstvindar

Idag blåser det höstvindar, men det är inte kallt ute utan bara friskt och härligt.


Härom aftonen var vi ute och kollade svamp och grävde upp någon variant av lija tror jag.
Jäntan hittade en stor flugsvamp som hon var väldigt nöjd över.




Jag stuvade om i sidorabatten och tryckte ner de uppgrävda liljorna (eller vad det nu är för nåt). Busken flyttades åt sidan, två smultronplantor fick plats och så tog jag bort ena funkian och satte den i jordgubbslandet tills vidare.




Idag har vi haft jäntans fotbollsavslutning. Sista matchen stod mellan föräldrarna och barnen. Jag kommer att känna av detta i olika delar av kroppen under morgondagen. Nu tar vi en lite kvartersrunda och sen ska det slappas i soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0